Zprávy-Recenze

Ochrana přírody 2/2008 22. 4. 2008 Zprávy-Recenze

Jaro v záchranných stanicích

Autor: red

Jaro v záchranných stanicích

V záchranných stanicích je v jarních dnech rušno. Naplno se rozjel kolotoč telefonátů upozorňujících na nálezy zraněných či jinak handicapovaných zvířat.

Každoročně se tak do záchranných stanic dostane téměř 10 000 zvířat. Nejčastějšími pacienty jsou ptáci, jen v loňském roce jich stanice přijaly přes 6 000. Mnoho se jich sem dostává po střetu s dopravními prostředky (420), stále velké ztráty jsou zaznamenávány vlivem popálení elektrickým prou­dem (370), rok od roku přibývá ptáků, kteří byli lapeni kočkou či psem (170).

Celá třetina přijatých ptáků jsou mláďata, která se do stanice dostala mnohdy úplně zbytečně! Nejsnazší pomoc nalezenému mláděti je totiž pomoc žádná, tzn. že si mláděte nebudete všímat. Nálezy jsou většinou v období, kdy se ptáčata pokouší prvně vzlétnout. Rodiče si je pečlivě hlídají a potravu jim přinesou i na zem. Jediné, co můžete v takovémto případě udělat pro to, aby se mládě nestalo kořistí například kočky, je zvednout ptáče na nejbližší větev, či jiné vyvýšené místo.

Pokud Vám není lhostejný osud zraněných volně žijících živočichů, můžete poskytnout finanční dar na konto nadace Zvíře v nouzi nebo poslat dárcovskou SMS. Více informací naleznete na www.zvirevnouzi.cz.